dimecres, 30 de gener del 2013

Audicions del romanticisme (6è)




A partir del minut 2.45'' és la part  coneguda





"Frere Jacques" Flauta (5è)


Tipus de veus (2n)

A classe hem estat escoltant aquestes cançons amb la premissa de trobar què era diferent en cada una a part de l'estil o els instruments, que se centressin en l'intèrpret i hem descobert que podem trobar veus: femenines, masculines i infantils. Perquè cadascuna té un timbre diferent.




Fins aviat!

dimarts, 29 de gener del 2013

El clarinet del David (3r)

Aquests segon trimestre hem començat a aprendre els diferents grups d'instruments dins dels instruments de vent i a 3rA hem tingut la sort de poder-ne escoltar un en directe. Gràcies David!




Últim repàs a l'orquestra simfònica (4t)



Fins aviat i molta sort!

dijous, 24 de gener del 2013

Tot repassant les notes (2n)

Aquesta setmana hem estat repasasnt les notes tot llegint-les i fent dictats melòdics i entre altres activitats hem aprofitat aquest joc.



Fins aviat!

dimecres, 23 de gener del 2013

Ara arriba en Carnestoltes (P5, 1r i 2n)

Per Carnaval estem aprenent aquesta cançó "Ara arriba en Carnestoltes" escrita per Damàris Gelabert.

Aquí la podreu escoltar.


 



ARA ARRIBA EN CARNESTOLTES,
TOTS SORTIM A PASSEJAR,
ENS POSEM UNA DISFRESSA
PER SALTAR, CANTAR I BALLAR.
TIRO-LIRO, TIRO-LIRO
TIRO-LIRO TIRO-LÀ
QUAN ARRIBA EN CARNESTOLTES


TOTS SORTIM A PASSEJAR.

dimarts, 22 de gener del 2013

Febrer a l'inrevés (3r i 4t)

La cançó que estem aprenent a Cicle Mitjà en motiu del Carnaval es diu "Febrer a l'inrevés" de la Damàris Gelabert.

Aquí la podreu escoltar i cantar.





Carnestoltes, carnestoltes, el món volta a l'inrevés.
Vinga! Fem el poca-solta per les places i els carrers.

Sóc princesa de l'Shrek, sóc pirata o mariner, 
sóc bomber, sóc guerrer, d'Argtagnan o bandoler.

Carnestoltes, carnestoltes...

Sóc un príncep ben plantat, sóc un monstre, sóc un gat,
ballarina, Spiderman, Ventafocs o Peter Pan.

Carnestoltes, carnestoltes...

Sóc conill o ratolí, sóc pallasso d'un gran circ,
sóc un mico dalt d'un pi, saltimbanqui o arlequí.

Carnestoltes, carnestoltes...

dilluns, 21 de gener del 2013

Instruments de vent (3r)

A classe hem escoltat els instruments d'aquests vídeos, classificats segons la seva subfamília: vent fusta i vent metall.

Aquí els teniu si els voleu repassar:





Fins aviat!

divendres, 18 de gener del 2013

Claus de sol, pentagrames, sol i mi... una feinada! (1r)

Aquest segon trimestre hem agafat empenta, veient com de bé coneixen les figures rítmiques ha tocat fer el salt a les notes i què bé ho han fet!

Hem descobert que les notes se situen a sobre del pentagrama i que sempre van acompanyats de la clau de sol, que hem après a dibuixar, tot i que costi una miqueta, aviat ens en sortirem.


 Si voleu, aquí teniu el joc que hem vist a la classe per aprendre-la a fer.

I per aprendre i recordar on van les notes sol i mi, a part de cantar i escriure-les ens hem posat a provar amb aquest altre joc.





Espero que us agradi, fins a la propera classe!

dijous, 17 de gener del 2013

Elefants i fòssils a El Carnaval dels Animals (P5)

Aquesta setmana hem continuat el treball de les qualitats del so que vam iniciar el primer trimestre amb més peces del Carnaval dels Animals.

La peça dels Elefants de Saint Saëns és greu i lenta.





Mentre que la peça dels Fòssils és aguda i ràpida.





I alhora que apreníem les diferents qualitats del so, anàvem descobrint els instruments que tocaven aquestes peces.

dimecres, 16 de gener del 2013

Notació anglosaxona (6è)

Un dels temes que han sortit mentre estem intentant desxifrar els acords és notació musical anglosaxona, per a que no se us oblidi, aquí la teniu.



Exemple de lletra amb acords (6è)

Aquests dies començarem a descobrir l'harmonia, desmuntant acords i entenent com estan formats, aquest és un exemple del que us he demanat, aviat sabreu desxifrar-los sols.


Sol – Re – Do – Sol (x2) 

La Maria i el Marcel, Sol - Re 
de costat en una barra, Do - Sol 
es miren i fan glopets 
a les respectives canyes. 
Ell vesteix tot de vermell, Do – Sol - Re - Sol 
ella emplena un crucigrama.

Formes musicals (5è)

A classe hem estat escoltant aquests temes i hem comentat que es tractaven de formes diferents, te'n recordes quines hem dit?


formes by classedemusica on Grooveshark


Fins aviat!

dimarts, 15 de gener del 2013

L'orquestra simfònica II (4t)

Primer hem repassat com estan col·locats els instruments amb aquesta activitat.

I després hem escoltat la Guia d'Orquestra per a Joves que va fer Benjamin Britten pels estudiants de música.


divendres, 11 de gener del 2013

Dirigint la Dansa Hongaresa (2n)

Aquí teniu els videos dirigint la Dansa Hongaresa de Brahms i podreu veure com ho heu fet.

Expliqueu als pares i a les mares que tractàvem de dirigir "l'orquestra" tot marcant amb els braços el tempo (ràpid i lent) i la intensitat (fort i fluix).











S'ho han passat bomba!

Fins aviat!

El Carnaval dels animals (P5)


Aquesta setmana també hem començat a escoltar algunes peces que Camille Saint Saëns va escriure a una de les seves obres més populars, El Carnaval dels animals.

A la classe ens hem convertit en animalets tot seguint les notes de les peces de Saint Saëns, però la que hem descobert de seguida amb quin animal es va inspirar per escriure aquesta peça, és aquesta.






Fins aviat!

Simfonia de les joguines (P5)

Aquesta setmana el tema estrella ha estat el Nadal, els reis i les joguines i per això els he demostrat que amb joguines també podíem fer música tal i com va fer el compositor d'aquesta peça, (l'autoria no està clara alguns diuen que de Haydn d'altres de Leopold Mozart) sigui com sigui, una bona peça per escoltar i descobrir-hi diferents sons.

Nosaltres hi hem descobert el triangle, un cucut, un ocell i una carrau a part de molts instruments més.






Fins aviat!

dimecres, 9 de gener del 2013

L'orquestra simfònica I (4t)

Hem començat a descobrir quins instruments podem trobar en l'agrupació instrumental més gran, i a més a més, hem descobert com es col·loquen i per què ho fan així.

El proper dia ho repassem.



Cànon Tumbai (5è)

Repassem un dels cànons que vam aprendre l'any passat, us en recordeu?


Dansa Hongaresa (2n)

Per identificar les diferents intensitats (piano, mezzo forte i forte) i tempos (adagio, andante i presto) en una peça hem escoltat la Dansa Hongaresa de Brahms, amb aquesta obra hem fet de directors d'orquestra, ho han fet extraordinàriament.





A seguir practicant, fins aviat!

dimarts, 8 de gener del 2013

Reconeixent instruments (4t)

Comencem el tema dels instruments per arribar a descobrir els instruments que formen una orquestra simfònica, reconeixeu els que surten aquí?

Veus i agrupacions vocals (3r)

Escoltem aquestes cançons i a veure què hi trobeu de diferent entre unes i altres, segur que ho trobeu moooolt fàcil!



Veus femenines, masculines i infantils by classedemusica on Grooveshark


Quantes veus diferents hem escoltat?


I d'agrupacions vocals quines coneixeu? A classe hem parlat d'aquestes tres.


El trio, tres persones que canten alhora o no.




El duet, dues persones que canten una cançó.




Solista, un cantant sol.





Cor, més de 8 persones cantant alhora.


Benvignuts i benvingudes al 2o13

Avui tornem de nou a l'escola, amb més coses per descobrir, aprendre, compartir i viure.

Espero que aquest segon trimestre vingui ben carregat de coses bones i de música per passar-nos-ho quasi tan bé com aquests nois del video.






Fins aviat!